lördag 21 januari 2012

Bästa dagen på länge

Dagen började kl10 med en finputsning av ansiktet med skäggtrimmning och Skrubb.
Sen på bussen till Helsingborg som givetvis var försenad.
Hann med nöd och näppe med tåget, trodde jag. Blev sittande först i 30 minuter på perrongen utan mobiltäckning. När tåget väl startade så stannade det 100-200 meter utanför stationen och där satt vi fast i 20 minuter innan de kunde backa tillbaka ekipaget till stationen. Lyckades hinna med nästa tåg mot Malmö och hade panik. Ringde firman jag skulle på intervju hos och berättade vad som hänt och de sa att det var ok och förstod.
Väl framme träffade jag Älsklingen och hon hjälpte mig komma rätt bland bussar och gator.
Lyckades komma i tid (Lite tidig t.o.m.) och intervjun började med att snubben berättade om firman. Intervjun gick som smort och jag känner mig ganska trygg i att få jobbet.
Efter intervjun gick jag och hjärtat på restaurang och åt Sushi/kinamat´s buffé. Ganska gott för att vara buffé. Åt så man nästan sprack :D Fick dock något konstigt kött med brosk och så kvar på.
Efter detta gick vi till Åhléns och tittade lite. Det var jättemysigt att gå där med lilla Lex och busa i affären :)
Gick in på Lagerhaus och köpte doftljus som luktar lakrits och ett som luktar tuggummi (Hubba bubba).jag fick en Hello kitty godis och en pussklubba som hon pussade på. Stoppade den genast i munnen med plasten på.
Efter shoppingen tog vi en kaffe på Coffé House (Cappuccino), och pratade lite.
Sen var det tågdags igen och kom upp till Hbg där jag fick vänta 1,5 timme. Det var ganska underhållande om man bortser från att mobilen dog. Det satt Alkisar som skrämmde småtjejer genom att busvissla och slicka sig om läpparna. Skrattade ganska gott åt dem.
På bussen hem satt det en Neurotisk Göteborgare som ömsom kärleksförklarade sin tjej för att sedan vända och kalla henne ganska grova saker och önska livet av henne. Allt detta via telefon och ganska högröstad med pipig göteborgska.
Och äntligen hemma sittandes framför tv och P3galan så känns det som en i överlag lyckad dag.

Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar