måndag 19 december 2011

Bwains?

Något låter.

Jag känner en doft.

Jag känner min hand röra sig.

Varför ser jag inget? Jag hör ju en massa ljud!

Mitt huvud gör ont, jag försöker minnas.

Mina ögon öppnas och jag ser världen som om det vore för första gången.

Min hunger är enorm, men mitt minne sviker mig. När åt jag sist?

Jag reser mig upp och tittar ner. Min fot står i en onaturlig vinkel men jag känner ingen smärta.
Jag känner ingenting utom denna extrema hunger.

Jag ser något röra sig längre fram.
Det är en människa, eller var för det är helt deformerat och saknas delar.

Känner en stor samhörighet och rör mig ditåt, det känns tryggt.

Hör skrämda ljud inne från ett hus och börjar instinktivt att gå ditåt.

Jag ser ett ansikte genom fönstret och sträcker ut min arm i en vänskaplig gest samtidigt som orden i min mun låter som ljuden från ett skadat djur.

Handtaget på dörren rör sig och en pistolmynning tittar ut och helt plötsligt ligger jag på marken igen.
Plötsligt är allt klart som inget annat. Jag dog, kände min puls sakta av och jag dog. Men nu ligger jag här levande.

Ett ansikte står böjt över mitt, jag kan se mitt ansikte i glasögonen och förstår nu varför de sköt mig.
Jag är en vandrande död, en Zombie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar